طرح راهبردی پارک گردشگری ایران­ زمین واقع در جزیره زیبای کیش

1399

چه موضوعی


طراحی پارک گردشگری کیش

چه کسی


شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش

چه جایی


ایران، هرمزگان، کیش

حوزه‌­های محدوده طراحی

مطالعات طرح از شناخت وضع موجود تا طرح تفصیلی ویژه را شامل می‌گردد. محل در نظر گرفته شده برای ساخت پارک قطعه زمينی به مساحت ۴٧ هكتار در جنوب غربی جزيره می‌باشد و مقرر گرديده تا پارک به شكل نقشه ايران طراحی گردد. محدوده داخل نقشه ايران به ١۰ حوزه هويتی براساس تقسیمات منطقه‌ای طرح آمایش سرزمین، دو حوزه ويژه دريای كاسپين و خليج‌فارس و حوزه اداری _ خدماتی و اراضی پيرامونی به ۴ حوزه اقليمی و حوزه‌های دروازه‌ای تقسيم شده است.

Image

دسترسی­‌ها و کاربری­‌های محدوده طراحی

در داخل نقشه ايران مسيرهای حركتی مبتنی بر راه‌های تاريخی (جاده ابريشم و ...) و مسير خطوط راه‌آهن است كه دسترسی به نمادهای تاريخی و فرهنگی، بازارها، نمايشگاه‌ها، فضای بازی‌ها و ورزش و اجرای آيين‌های سنتی و بومی هر استان را فراهم می‌آورد.

حوزه‌های پيرامونی به استقرار هتل‌ها و رستوران‌های كشورهای عضو اكو و هتل‌ها و رستوران‌های بوم‌گردی اختصاص يافته است تا برای گردشگران با هر سليقه و توان مالی قابل استقاده باشد. 
جزيره کيش در ميان جزاير ايرانی خليج‌فارس، به‌عنوان مهم‌ترين و پرسابقه‌ترين کانون گردشگری با قابليت جذب گردشگر از سراسر نقاط كشور اين توان را دارد تا به‌صورت مقصدی جذاب برای مسافرانی که خواهان کشف کشور خود هستند عمل نمايد. بر این اساس «طرح راهبردی پارک موضوعی گردشگری ايران زمين» با هدف طراحی يک پارک اختصاص يافته به موضوع فرهنگ و آداب و سنن اقوام ساكن در استان‌های ايران در این جزیره تعريف گردید. 
Image